Formuła – cykl 3 praktycznych, bezpłatnych spotkań online

 

Dla kogo – dla nauczycieli szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych

 

Korzyści

  • opanowanie umiejętności budowania lekcji w oparciu o gry
  • poznanie mechanizmów motywacyjnych ze świata gier
  • zrozumienie cywilizacyjnej i społecznej wartości gier

Tematy i daty

 

Moduł 1: Dlaczego gry komputerowe są tak wciągające?

 

16.11.2022 godz. 19.00- 19.45

 

W programie spotkania:

  • Epoka informacji i jej charakterystyka, czyli czym jest faktycznie informacja od słowa, poprzez mem kończąc na skrypcie i kodie.
  • Gry i ich ewolucja, tu więcej o cywilizacyjnej i społecznej wartości gier,  jako elementu kultury, nauki i dorobku cywilizacyjnego.
  • Gry komputerowe i zjawisko immersji, odpowiedź na pytanie dlaczego gry są takie „wciągające” i gracz jest maksymalnie nastawiony na pochłanianie informacji oraz jak wykorzystywać gry np. w edukacji domowej?

 

Moduł 2: Jak wykorzystywać gry komputerowe w klasycznej edukacji?

 

23.11.2022 godz. 19.00- 19.45

 

W programie spotkania:

  • Przykłady istniejących gier, które spokojnie można użyć w edukacji w odniesieniu do podstawy programowej, tym np. lista gier ekonomicznych, symulacji itd.
  • Jak wykorzystywać gry w klasycznej edukacji, czyli o tworzeniu gameplayów, yt,  wykorzystania gier jako wizualizacji danej tematyki np. na ekranach i tablicach szkolnych.

 

Moduł 3: Zagrożenia związane z nieprawidłowym korzystaniem z gier

 

30.11.2022 godz. 19.00- 19.45

 

W programie spotkania:

  • Zagrożenia związane z nieprawidłowym korzystaniem z gier m.in. kwestia wieku, wpływu immersji na mózg dziecka, ile czasu dziecko może poświęcić na urządzenia elektroniczne.
  • Gamifikacja jako alternatywa wobec klasycznego systemu oceniania, czyli jak zastosować mechanizm motywacyjny ze świata gier do organizacji pracy w klasie lub grupą projektową.
  • Game Based Learning jako ponad kulturowy system nauczania, czyli więcej o tym, że gry tak samo jak i matematyka są ponad kulturowe i ponad językowe, uczą współpracy, socjalizują itd.

 

Rejestracja

[forminator_form id=”9792″]

IBM SkillsBuild

 

 

Prowadzący

 

Marcin Siekański, historyk, doświadczony szkoleniowiec Game Based Learning i grywalizacji, pedagog, publicysta.

 

Jeden z pionierów wykorzystywania gier i ich systemów w procesie szeroko pojętej edukacji, rozwijania umiejętności i kształtowaniu zachowań. Autor publikacji w obszarze relacji nowoczesnych technologii z edukacją i społeczeństwem.

 

Członek zespołu ekspertów MEiN do prac nad przygotowaniem projektu polityki cyfryzacji edukacji.

 

Partner cyklu:

 

 

 

IBM SkillsBuild to program edukacyjny przeznaczony dla uczniów i nauczycieli, którego celem jest przybliżenie im rozwijających się dziedzin kariery i umiejętności niezbędnych do osiągnięcia sukcesu w przyszłej pracy zawodowej. Platforma IBM SkillsBuild oferuje bezpłatny dostęp do kursów technicznych i zawodowych oraz funkcjonalności administracyjne dla nauczycieli.Dowiedz się więcej!